Ako môže koučing fungovať v podnikateľskom a firemnom prostredí?
Spôsobom, že nájde zdroje, nápady, originalitu, podnieti k akcii a ukáže skryté schopnosti a potenciál. Ako kouč nepotrebujem byť expertom na oblasť, v ktorej ste špecialistom vy.
Avšak z hľadiska môjho backroundu sa viem vcítiť do vás, do vašich ľudí. Viem, aké je mať na starosti tím ľudí, byť vo vedúcej pozícii, byť v roli zamestnanca, robiť viac pozícii súčasne, vyjednávať, byť v sporovom konaní, robiť dohody, riadiť projekty, vykonávať krízový management, venovať sa marketingu a kreativite, vytvárať obchodné stratégie, riešiť vzťahy na pracovisku, mať na starosti vlastných klientov a zastupovať ich, zháňať klientov, komunikovať s tretími stranami a inštitúciami, vytvárať systémy, robiť rozhodnutia, zakladať si a viesť vlastnú firmu, nasledovať svoju víziu.
Vaša firma je o vás a vašich ľuďoch. O schopnostiach, motivácii, naplnených cieľoch, lojalite a zápale. Spokojnosti a dobrých vzťahoch. Koučing posúva za hranice súčasného myslenia. Otvára potenciál. Nediktuje, čo a ako spraviť, ale pýta sa, ako by ste to riešili vy. Núti sa zamyslieť, pozerať za roh. Vidieť viac uhlov pohľadu, riešenie neriešiteľného. Neradí. Pomáha inak, formou otázok. Tým vám dáva priestor prísť na niečo nové, jedinečné. Odhaliť, čo je vo vás, nájsť tie vaše riešenia a spôsob, ako to spraviť.
Vaši ľudia spoluvytvárajú vašu víziu, váš sen. Avšak môžu chybovať, nemať náladu, byť nespokojní, nesadnúť si s kolegom. Ak sa majú so zanietením a starostlivosťou vkladať do firemnej vízie, potrebujú, aby bolo postarané aj o nich. Aby mohli a chceli ukázať to maximum, ktoré v nich je. Aby si ho nenechávali pre seba, ale chceli ho dať vám, vašej firme, investovať k naplneniu vašich cieľov. Koučing prenecháva zodpovednosť im. Ukazuje skryté vlohy, núti zamyslieť sa, vidieť veci z viacerých perspektív a prevziať zodpovednosť. Stávajú sa samostatnejšími, schopnými riešiť problémy a prevziať zodpovednosť.
Biznis koučing
– Vhodný pre celú organizačnú štruktúru: majitelia, vedúce pozície, manažéri, teamleadri, radoví zamestnanci
– Napĺňanie: firemných a pracovných cieľov
– Výsledok:
- Posun, rast, riešenia
- Nové uhly pohľadu a možnosti
- Reálne akčné kroky a schopnosť ich uskutočniť
- Schopnosť rozhodovania sa, prevzatia zodpovednosti a riešenia problémov
- Zvýšenie miery samostatnosti
- Vyjdenie zo svojich limitov a otvorenie potenciálu
- Zmena myslenia a postojov
- Väčšia emočná rovnováha
- Zlepšenie vzťahov na pracovisku a komunikácie
- Posilnenie sebavedomia a sebadôvery
- Motivácia v práci a naplnenosť v pracovných činnostiach
- Zvýšenie sústredenosti a efektivity
- Delegovanie
- Rešpekt
- a.i.
Benefit koučing
Koncept, ktorý pomáha vašim ľuďom venovať sa naplno pracovným činnostiam:
- Vo firemnom prostredí je dôležité, aby ľudia mali radosť z práce, s možnosťou plného sústredenia. Avšak mimopracovné záležitosti, či vzťahy na pracovisku, ich častokrát odpútavajú, čím klesá ich výkon. Je dôležité tomu dostatočne venovať pozornosť a problémy nekumulovať. Na pravidelnej báze poskytujem pre osoby, ktoré sa podieľajú na raste firmy, koučing a mediáciu. Ľudia tak vedia, že budú mať priestor svoje záležitosti riešiť, poskytuje sa im záujem a pomoc a neprenášajú nepriaznivé záležitosti do pracovného výkonu a atmosféry.
- Každý zamestnanec vedie dvojaký život, pracovný a osobný, ktoré chtiac či nechtiac spolu súvisia. Ak ho niečo trápi, spravidla sa to prenáša do jeho pracovného výkonu. Má to v mysli, rieši to a jeho pozornosť je znížená. Ak má však takýto človek podporu a vie, že na pravidelnej báze sa o tom môže porozprávať s niekým nestranným, bez hodnotenia, nepohltí ho to a môže odviesť kvalitnejší výkon. Vie, že na to nie je sám a zároveň si váži záujem zo strany spoločnosti a vzrastá jeho lojalita k nej.
- Ponúknite vašim ľuďom možnosť sebarozvoja, priebežného riešenia vecí, ktoré ich ťažia, podľa ich potreby. Poskytnite im čas, aby boli vypočutí niekým nestranným, vyriešili si, čo potrebujú, nebrzdili ich emócie a mohli sa naplno aj mysľou venovať vašej spoločnosti.
Dôsledky takejto spolupráce:
- Neprenášanie interpersonálneho konfliktu do práce
- Riešenie vzťahov na pracovisku v počiatkoch
- Neprenášanie osobných problémov do pracovného prostredia
- Motivácia a naplnenosť
- Zvýšenie efektivity
- Otváranie potenciálu
- Lojalita
- Spokojnosť
- Dobré vzťahy
- Dôvera
- Benefit a podpora
Cenník
- na vyžiadanie podľa preferencií, info@safeplace.sk
Mediácia vo firmách
Mediácia predstavuje alternatívny spôsob riešenia sporov. Využíva sa v rôznych vzťahoch, napr. pracovnoprávnych, občianskoprávnych, obchodnoprávnych, rodinných. V rámci pracovného prostredia nemusí spory na pracovisku riešiť nadriadený, ale mediátor ako nestranná, neutrálna osoba. Tým sa vyhnete prípadným ďalším vzťahovým konfliktom.
Účasť mediátora je vhodná k predídeniu pocitu znevýhodnenia, predsudkom, preferenciám, strachu z hovorenia. Rieši vzťahy na pracovisku na všetkých úrovniach, kedy spor nemusí riešiť osoba z vnútra firmy, čo by mohlo vyvolať ďalší konflikt. V prípade, ak máte spory medzi zamestnancami, s obchodnými partnermi, tretími stranami, viete vašu záležitosť vyriešiť touto mimosúdnou formou.
Ako mediátor, vedený v zozname mediátorov MS SR (ev.č. 1904) sprevádzam zúčastnených týmto procesom. Som nestrannou, nezaujatou a neutrálnou stranou. Umožňujem zúčastneným slobodne sa vyjadriť, byť vypočutý, vidieť situáciu z odosobnenej perspektívy a lepšie porozumieť konaniu druhej strany. Nezisťujem “pravdu”, neriešim krivdy či vyjadrenia z minulosti, nehodnotím a nesúdim. Pomáham účastníkom aby našli spoločné riešenie, zamerali sa na podstatu veci, spôsoby, ako sa to dá a našli spoločné riešenie.
V prípade záujmu o ďalšie podrobnosti prejdite na sekciu mediácia https://www.safeplace.sk/index.php/page-with-no-sidebar/
Kurzy
V prípade záujmu o kurzy prejdite na sekciu kurzy https://www.safeplace.sk/index.php/kurzy/